Положення про відділ бухгалтерського обліку, звітності та господарського забезпечення Дубечненської сільської ради
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ВІДДІЛ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ, ЗВІТНОСТІ ТА ГОСПОДАРСЬКОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДУБЕЧНЕНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
1. Загальні положення
1.1. Відділ бухгалтерського обліку, звітності та господарського забезпечення Дубечненської сільської ради (надалі – Відділ) є структурним підрозділом Дубечненської сільської ради, утворюється за рішенням сесії сільської ради, їй підзвітний і підконтрольний, підпорядкований сільському голові. Діяльність відділу координує начальник відділу – головний бухгалтер.
1.2. Відділ будує свою роботу відповідно до Положення про організацію бухгалтерського обліку і звітності в Україні.
1.3. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, нормативно-правовими актами Президента України та Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади, Бюджетним кодексом, наказами Міністерства фінансів України, іншими нормативно-правовими актами, що регламентують бюджетні відносини i фінансово-господарську діяльність бюджетної установи, рішеннями Дубечненської сільської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями сільського голови, та цим Положенням.
1.4. Відділ здійснює свою діяльність на правах структурного підрозділу Дубечненської сільської ради (без права юридичної особи).
2. Завдання відділу
Основними завданнями відділу бухгалтерського обліку, звітності та господарського забезпечення є:
2.1. ведення бухгалтерського обліку, фінансово-господарської діяльності виконавчого комітету сільської ради та складення звітності;
2.2. забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов'язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань, достовірного та у повному обсязі;
2.3. відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції i результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими i матеріальними (нематеріальними) ресурсами;
2.4. забезпечення контролю за наявністю i рухом майна, використанням фінансових i матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів i кошторисів;
2.5. запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській діяльності, виявлення i мобілізація внутрішньогосподарських резервів;
2.6. відділ бухгалтерського обліку, звітності та господарського забезпечення здійснює методичне керiвництво та контроль за дотриманням вимог законодавства з питань ведення бухгалтерського облiку, складення фiнансової та бюджетної звiтностi у підпорядкованих їй бюджетних установах;
2.7. матеріально-технічне та господарське забезпечення органів виконавчого комітету, утримання в належному технічному, санітарному й протипожежному стані приміщень, в яких розташовані структурні підрозділи виконавчого комітету, а також прилеглих територій;
2.8. здійснення заходів щодо забезпечення схоронності майна.
3. Функції відділу
Основними функціями відділу бухгалтерського обліку, звітності та господарського забезпечення є:
3.1. ведення бухгалтерського облiку вiдповiдно до нацiональних положень (стандартiв) бухгалтерського облiку в державному секторi, а також iнших нормативно-правових актiв щодо ведення бухгалтерського обліку, в тому числі з використанням унiфiкованої автоматизованої системи бухгалтерського облiку та звiтностi;
3.2. нарахування і виплата в установлені строки заробітної плати працівникам, правильне утримання податків та своєчасне перерахування утриманих сум до бюджету;
3.3. своєчасне проведення розрахунків з бюджетом, Пенсійним та іншими фондами, організаціями, установами та підзвітними особами;
3.4. здійснення постійного контролю за додержанням режиму економії та збереженням грошових коштів;
3.5. участь у підготовці господарських угод та їх облік;
3.6. складання бухгалтерської документації (первинної та звітної);
3.7. перевірка законності документів, що надійшли для обліку, правильності і своєчасного оформлення;
3.8. складання та аналіз місячних, квартальних і річних звітів про виконання кошторисів видатків по бюджетних і позабюджетних коштах та надання цієї звітності в установленні строки;
3.9. облік основних засобів, малоцінних та необоротних активів, матеріалів та інших матеріальних цінностей, що знаходяться на балансі сільської ради;
3.10. організація і участь працівників відділу у проведенні в установлені строки інвентаризації матеріальних цінностей, грошових коштів і розрахунків з установами, підзвітними особами;
3.11. оформлення зразків підписів, їх засвідчення, передача до державної казначейської служби;
3.12. забезпечення зберігання бухгалтерських документів і реєстрів обліку інших документів, а також своєчасна здача їх в архів;
3.13. розробка номенклатури справ відділу;
3.14. надання роз’яснення працівникам з фінансових питань;
3.15. здійснює в установленому порядку забезпечення технічними засобами, інвентарем, меблями, оргтехнікою, паливно-мастильними матеріалами та іншим, прогнозує їх потреби, готує пропозиції щодо шляхів їх вирішення;
3.16. здійснює контроль за економним і раціональним використанням енергоносіїв, паливно-мастильних матеріалів, телекомунікаційних послуг, інвентаря, інших матеріальних цінностей, у встановлені строки проводить їх інвентаризацію.
4. Права відділу
4.1. Вимагати від посадових осіб виконавчих органів сільської ради необхідні для роботи документи, належним чином оформлені і підписані посадовими особами.
4.2. Не приймати до виконання документи, які не мають юридичної сили чи виконання яких суперечить чинному законодавству.
4.3. Встановлювати обґрунтовані вимоги до порядку оформлення i подання до відділу бухгалтерського обліку та звітності структурними пiдроздiлами бюджетної установи первинних документiв для їх вiдображення у бухгалтерському облiку, а також здiйснювати контроль за їх дотриманням.
4.4. Вносити начальнику бюджетної установи пропозиції щодо удосконалення порядку ведення бухгалтерського облiку, складення звітності, здійснення поточного контролю, провадження фінансово-господарської дiяльностi.
4.5. Залучати фахівців інших виконавчих органів сільської ради, підприємств, установ та організацій, об`єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, які сприяють ефективному використанню коштів.
4.6. Інформувати сільського голову у разі покладання на Відділ виконання роботи, що не відноситься до його функцій чи виходить за його межі, а також у випадках, коли відповідні виконавчі органи сільської ради чи посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення покладених задач з метою вжиття відповідних заходів.
4.7. Брати участь у пленарних засіданнях сесій сільської ради, засіданнях постійних комісій сільської ради та виконавчого комітету, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених сільською радою, її виконавчими органами, сільським головою.
4.8. Здійснювати інші повноваження у межах своєї компетенції, які випливають із завдань Відділу.
5. Структура відділу
5.1. Склад і чисельність працівників Відділу затверджується у встановленому порядку.
5.2. Очолює Відділ начальник відділу - головний бухгалтер. Начальник та працівники Відділу призначаються та звільняються з посади розпорядженням сільського голови відповідно до чинного законодавства України.
5.3. На начальника та посадових осіб Відділу у повному обсязі поширюється дія Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції», «Про очищення влади», інших законів України і підзаконних нормативно-правових актів з питань служби в органах місцевого самоврядування.
5.4. Посадові особи Відділу діють у межах повноважень, визначених їх посадовими інструкціями, що затверджуються сільським головою.
5.5. Начальник Відділу розподіляє обов’язки між посадовими особами Відділу. Обов’язки та повноваження посадових осіб відділу випливають із завдань, функцій та повноважень, покладених на відділ цим Положенням.
5.6. На посади начальника та посадових осіб відділу можуть бути призначені особи, які у повній мірі відповідають вимогам Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», мають відповідний рівень кваліфікації згідно з Типовими професійно-кваліфікаційними характеристиками посадових осіб місцевого самоврядування, що затверджені наказом Національного агентства з питань державної служби від 07.11.2019 року № 203-19 у порядку, що визначений законом.
6. Керівництво відділом
6.1. Начальник відділу – головний бухгалтер здійснює керівництво діяльністю відділу.
6.2. Несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього та відділ завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни.
6.3. В межах своєї компетенції контролює та аналізує виконання завдань та функцій покладених на відділ.
6.4. Підвищує свій кваліфікаційний рівень та проводить роботу, пов’язану із підвищенням рівня професійних знань працівників; розподіляє посадові обов’язки між працівниками відділу; координує і контролює виконання посадових обов’язків працівниками відділу.
6.5. Погоджує проєкти договорiв (контрактiв), у тому числi про повну iндивiдуальну матерiальну вiдповiдальнiсть, забезпечуючи дотримання вимог законодавства щодо цiльового використання бюджетних коштiв та збереження майна.
6.6. Організовує виконання завдань відділу, рішень виконавчого комітету та сільської ради, розпоряджень, доручень, сільського голови, секретаря ради. Звітує про роботу відділу перед сільською радою та виконавчим комітетом.
6.7. Організовує підготовку проєктів рішень сільської ради та виконавчого комітету сільської ради, розпоряджень сільського голови з питань, віднесених до компетенції відділу.
6.8. Пiдписує звiтнiсть та документи, якi є пiдставою для:
- перерахування податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв);
- проведення розрахункiв вiдповiдно до укладених договорiв;
- приймання i видачi грошових коштiв;
- оприбуткування та списання рухомого i нерухомого майна;
- проведення iнших господарських операцiй.
6.9. Здійснює контроль за:
- вiдображенням у бухгалтерському облiку всiх господарських операцiй, що проводяться бюджетною установою;
- складенням звiтностi;
- цiльовим та ефективним використанням фiнансових, матерiальних (нематерiальних), iнформацiйних та трудових ресурсiв, збереженням майна;
- дотриманням вимог законодавства щодо списання (передачi) рухомого та нерухомого майна виконавчого комітету сільської ради;
- правильнiстю проведення розрахункiв при здiйсненнi оплати товарiв, робiт та послуг, вiдповiднiстю перерахованих коштiв обсягам виконаних робiт, придбаних товарiв чи наданих послуг згiдно з умовами укладених договорiв, у тому числi договорiв оренди;
- вiдповiднiстю взятих бюджетних зобов'язань вiдповiдним бюджетним асигнуванням, паспорту бюджетної програми (у разi застосування програмно-цiльового методу в бюджетному процесi) та вiдповiднiстю платежiв взятим бюджетним зобов'язанням та бюджетним асигнуванням;
- станом погашення та списання вiдповiдно до законодавства дебiторської заборгованостi виконавчого комітету сільської ради;
- додержанням вимог законодавства пiд час здiйснення попередньої оплати товарiв, робiт та послуг у разi їх закупiвлi за бюджетнi кошти;
- оформленням матерiалiв щодо нестачi, крадiжки грошових коштiв та майна, псування активiв;
- розробленням та здiйсненням заходiв щодо дотримання та пiдвищення рiвня фiнансово-бюджетної дисциплiни працiвникiв відділу бухгалтерського обліку та звітності;
- усуненням порушень i недолiкiв, виявлених пiд час контрольних заходiв, проведених державними органами та підрозділами бюджетної установи, що уповноваженi здiйснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства;
- виконанням головними бухгалтерами бюджетних установ, які підпорядковані бюджетній установі, функцій з контролю.
6.10. Вiдмовляє у прийняттi до облiку документiв, пiдготовлених з порушенням встановлених вимог, а також документiв щодо господарських операцiй, що проводяться з порушенням законодавства, та iнформує сільського голову про встановленi факти порушення бюджетного законодавства.
6.11. Погоджує документи, пов'язанi з витрачанням фонду заробiтної плати, встановленням посадових окладiв i надбавок працівникам.
6.12. Не допускає в своїй діяльності порушення вимог антикорупційного законодавства.
6.13. Здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до діючого законодавства в межах компетенції відділу.
Кваліфікаційні вимоги начальника відділу:
На посаду начальника може бути призначена особа, яка має вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче ступеня магістра, спеціаліста, вільне володіння державною мовою. Стаж роботи на службі в органах місцевого самоврядування, на посадах державної служби або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше 2 років.
У випадку відсутності начальника його обов’язки виконує один з працівників відділу, на якого покладено виконання обов’язків розпорядженням сільського голови.
Прийняття (передача) справ начальником відділу бухгалтерського обліку, звітності та господарського забезпечення у разі призначення на посаду або звільнення з посади здійснюється після проведення внутрішньої перевірки стану бухгалтерського обліку та звітності, за результатами якої оформляється відповідний акт.
7. Відповідальність
7.1. Відповідальність посадових осіб відділу передбачена чинним законодавством України, цим Положенням та їх посадовими інструкціями,
що розроблюються, погоджуються та затверджуються у порядку, що встановлений цим Положенням.
7.2. Посадові особи відділу, відповідно до чинного законодавства України, можуть бути притягнуті до дисциплінарної, адміністративної, кримінальної або цивільно-правової відповідальності.
7.3. Відповідальність посадових осіб відділу настає у разі невиконання
або неналежного виконання ними обов’язків та функцій, що визначені законодавством України, іншими підзаконними нормативно-правовими актами, їх посадовими інструкціями та цим Положенням.
7.4. Притягнення посадових осіб відділу до відповідальності здійснюється виключно у порядку, передбаченому чинним законодавством України.
8. Заключні положення
8.1. Статус посадових осіб відділу визначається Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування».
8.2. Відділ утримується за рахунок коштів Дубечненської сільської ради.
8.3. Положення про відділ бухгалтерського обліку, звітності та господарського забезпечення виконавчого комітету Дубечненської сільської ради та гранична чисельність затверджується рішенням Дубечненської сільської ради. Кошторис, штатний розпис відділу затверджує сільський голова.
8.4. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться в порядку, встановленому для його затвердження.
8.5. Припинення діяльності відділу (ліквідація, реорганізація) здійснюється за рішенням сільської ради відповідно до вимог чинного законодавства.
8.6. У процесі службової діяльності відповідно до покладених на нього завдань, функцій та повноважень відділ взаємодіє з органами державної влади, з іншими органами місцевого самоврядування, посадовими особами виконавчих органів Дубечненської сільської ради, постійними комісіями Дубечненської сільської ради, депутатами Дубечненської сільської ради, постійними та тимчасовими комісіями і робочими групами, утвореними розпорядженнями сільського голови (особи, яка здійснює його повноваження), з підприємствами, установами, організаціями та закладами усіх форм власності, з об’єднаннями громадян та окремими громадянами з питань, що входять до компетенції відділу.