Дубечненська громада

Волинська область, Ковельський район

Положення про відділ землевпорядкування, містобудування та охорони навколишнього середовища

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ВІДДІЛ ЗЕМЛЕВПОРЯДКУВАННЯ, МІСТОБУДУВАННЯ ТА ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ДУБЕЧНЕНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

 

1. Загальні положення

1.1. Відділ землевпорядкування, містобудування та охорони навколишнього середовища  Дубечненської сільської ради (надалі – Відділ) є структурним підрозділом Дубечненської сільської ради, утворюється за рішенням сесії сільської ради, їй підзвітний і підконтрольний, підпорядкований сільському голові. Діяльність відділу координує начальник відділу.

1.2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції», «Про доступ до публічної інформації», «Про звернення громадян», «Про землеустрій», «Про охорону навколишнього природного середовища», Земельним кодексом України, розпорядженнями сільського голови, рішеннями сесій сільської ради та виконавчого комітету, цим Положенням.

1.4.  Відділ здійснює свою діяльність на правах структурного підрозділу Дубечненської сільської ради (без права юридичної особи).

 

2. Завдання відділу

Основними завданнями відділу є:

2.1. Забезпечення проведення землеустрою на землях комунальної власності, регулювання земельних відносин щодо володіння, користування та розпорядження землями в межах Дубечненської сільської ради.

2.2. Здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земельних ресурсів в межах Дубечненської сільської ради.

2.3. Ведення обліку земель, моніторингу земель, здійснення землеустрою.

2.4. Реалізація державних, розроблення і здійснення програм сільської ради щодо раціонального використання та охорони земель, поліпшення навколишнього природного середовища.

2.5. Здійснює консультування мешканців громади з питань застосування земельного законодавства.

2.6. Проводить інформаційно-просвітницьку роботу серед населення спрямовану на: підвищення обізнаності з питань прав та гарантій у сфері земельних відносин.

2.7. Забезпечення реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури на території Дубечненської сільської ради;

2.8. Аналіз стану містобудування на території сільської ради, організація розроблення, проведення експертизи і забезпечення затвердження в установленому порядку генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації.

2.9. Координація діяльності суб'єктів містобудування щодо комплексного розвитку територій, забудови населених пунктів на території сільської ради, поліпшення їх архітектурного вигляду.

 2.10. Забезпечення додержання законодавства у сфері містобудування та архітектури, державних стандартів, норм і правил, регіональних правил забудови населених пунктів, затвердженої містобудівної документації, здійснення контролю за їх реалізацією.

 2.11. Забезпечення в межах своїх повноважень охорони, контролю за використанням пам'яток архітектури і містобудування, паркових та історико-культурних ландшафтів.

2.12. Для розгляду містобудівних, архітектурних та інженерних проектних рішень об'єктів архітектури або (в разі необхідності) основних положень архітектурно-планувальних завдань при відділі утворюється архітектурно містобудівна рада.

2.13 Архітектурно-містобудівна рада провадить свою діяльність відповідно до Положення про архітектурно-містобудівну раду розробленого на основі Типового положення про архітектурно-містобудівну раду.

2.14. Склад ради та положення про неї затверджується розпорядженням сільського голови за поданням начальника відділу.

2.15. Основними завданнями відділу у сфері будівництва та благоустрою громади є:  

- контроль за станом благоустрою території та дотримання Правил благоустрою на території Дубечненської сільської ради;

- сприяння розвитку та поліпшенню стану благоустрою громади;

- вжиття заходів щодо притягнення винних осіб до відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою;

- профілактика запобігання правопорушень в сфері благоустрою.

2.7. Здійснює інші повноваження, покладені на Відділ відповідно до законодавства України.

 

3. Функції відділу

Основними функціями відділу є:

3.1. Реалізація державної політики у використанні та охороні земель, проведенні земельної реформи.

3.2. Створює умови для раціонального і економічного обґрунтованого використання земель Дубечненської сільської ради.

3.3. Організовує виконання робіт з інвентаризації земель, розроблення та реалізацію плану земельно-господарського устрою Дубечненської сільської ради.

3.4. Здійснює самоврядний контроль за додержанням власниками землі та землекористувачами земельного законодавства, встановленого режиму використання земель всіх форм власності відповідно до їх цільового призначення та умов надання.

3.5. Виявляє землі, що використовуються не за цільовим призначенням та з порушенням установлених законодавством вимог.

3.6. Готує і подає Дубечненській сільській раді та виконавчому комітету необхідні розрахунки і обґрунтування програм робіт з проведення земельної реформи, здійснення землеустрою, реалізації заходів щодо раціонального використання та охорони земель, а також прогнозування розвитку земельних відносин. Забезпечує створення відповідної електронної бази даних.

3.7. Виконує делеговані йому сільською радою та виконавчим комітетом функції замовника проектно-розвідувальних і будівельних робіт, пов'язаних з проведенням земельної реформи, здійсненням землеустрою, веденням земельного кадастру, моніторингу земель, раціональним використанням і охороною земель.

3.8. Організовує проведення нормативної та експертної грошової оцінки земель.

3.9. Подає сільській раді та виконавчому комітету пропозиції щодо плати за землю.

3.10. Проводить перевірку матеріалів з нормативної та експертної грошової оцінки земель в установленому порядку.

3.11. Готує та подає в установленому порядку проекти рішень сільської ради, розпоряджень сільського голови та рішень виконавчого комітету, а також подає свої висновки з питань:

- розпорядження землями в межах Дубечненської сільської ради;

- передачі земельних ділянок у власність громадян та юридичних осіб;

- надання земельних ділянок в користування;

- викупу земельних ділянок для суспільних потреб Дубечненської сільської ради;

- вилучення земельних ділянок у випадках і порядку, передбачених земельним законодавством;

- звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок;

- встановлення та зміни меж Дубечненської сільської ради в порядку, встановленому законодавством України;

- визначення в установленому порядку розмірів відшкодувань підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності за забруднення довкілля та інші екологічні збитки; встановлення платежів за користування комунальними та санітарними мережами відповідних населених пунктів.

3.12. Здійснює підготовку проектів договорів про використання територій та земельних ділянок на підставі відповідних порядків, затверджених рішеннями сільської ради. Здійснює оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок, додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок, договорів про встановлення сервітутів, додаткових угод до договорів про встановлення сервітутів, здійснює їх реєстрацію.

3.13. Здійснює моніторинг сільських програм, схем і проектів щодо здійснення земельної реформи, землеустрою, використання та охорони земель.

3.14. Здійснює нагляд за освоєнням проектів землеустрою, будівництвом протиерозійних та інших об'єктів, що споруджуються з метою раціонального використання та охорони земель.

3.15. Здійснює контроль за встановленням на місцевості меж земельних ділянок, переданих у власність або наданих у користування.

3.16. Подає сільській раді та виконавчому комітету інформацію про хід здійснення земельної реформи.

3.17. Організовує підготовчі роботи проведення земельних аукціонів та конкурсів з продажу земельних ділянок та прав на них із земель комунальної власності.

3.18. Створює систему інформації необхідної для здійснення комплексу робіт, пов’язаних з проведенням земельної реформи, здійсненням землеустрою, веденням державного земельного кадастру, моніторингу земель, забезпеченням раціонального використання та охорони земель.

3.19. Веде книги записів реєстрації договорів оренди, договорів про встановлення сервітутів та додаткових угод до відповідних договорів.

3.20. Здійснює облік земельних ділянок комунальної власності, наданих в користування.

3.21. Розробляє регуляторні акти. Організовує підготовку та прийняття регуляторного акту стосовно ставок орендної плати за землю на відповідний фінансовий рік у встановленому законом порядку.

3.22.  Аналізує документацію із землеустрою, подану на розгляд сільської ради та готує відповідні пропозиції.

3.23. Здійснює відповідну аналітичну роботу з територіальними підрозділами Державної податкової інспекції України, Держгеокадастру для забезпечення надходжень від плати за землю.

3.24. Здійснює підготовку матеріалів та забезпечує роботу комісії з розгляду заяв, що стосуються земельних відносин на території сільської ради. Бере участь та координує роботу погоджувальних комісій при розгляді та вирішенні земельних спорів.

3.25. Здійснює прогнозні розрахунки надходжень коштів до сільського бюджету від оренди землі та продажу земельних ділянок комунальної власності.

3.26. Представляє сільську раду та її виконавчий комітет при реєстрації земельних ділянок комунальної власності в Державному земельному кадастрі та прав на них Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

3.27. Готує пропозиції та проєкти рішень сільської ради про організацію територій і об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні; внесення пропозицій до відповідних державних органів щодо оголошення природних та інших об'єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам'ятками природи, історії або культури, які охороняються законом, про оголошення в місцях масового розмноження та вирощування потомства дикими тваринами "сезону тиші" з обмеженням господарської діяльності та добуванням об’єктів тваринного світу.

3.28. Розробляє та здійснює заходи щодо охорони зелених насаджень і водойм.

3.29. Готує та подає на затвердження сільській раді проекти програм охорони довкілля.

3.30. Здійснює контроль за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення.

3.31. Вживає необхідних заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій відповідно до закону, інформування про них населення, залучення в установленому законом порядку до цих робіт підприємств, установ та організацій, а також населення.

3.32. Визначає території для розміщення відходів відповідно до законодавства.

         3.33. Готування  інформації,  доповіді на  засіданнях виконкому та сесіях сільської ради,  відповіді  на  листи  районної державної  адміністрації стосовно земельних питань.

         3.34. Бере участь у реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури, подає виконавчому комітету Дубечненської сільської ради пропозиції з цих питань

3.35. Готує пропозиції до програм соціально-економічного розвитку Дубечненської сільської ради та проектів місцевого бюджету і подає їх на розгляд до виконавчого комітету ради.

3.36. Веде облік забезпеченості містобудівною документацією населених пунктів на території Дубечненської сільської ради.

3.37. Розглядає у випадках, встановлених законодавством, пропозиції суб'єктів містобудування щодо визначення територій, вибору, вилучення (викупу) та надання земель для містобудівних потреб згідно з містобудівною документацією, розробляє та подає до виконавчого комітету ради висновки з цих питань, забезпечує контроль за використанням і забудовою зазначених територій, а також можливість провадження на них запланованої містобудівної діяльності.

 3.38. Розробляє і подає виконавчому комітету ради пропозиції щодо розміщення, будівництва житлово-цивільних, комунальних, промислових та інших об'єктів, створення інженернотранспортної інфраструктури, виробництва будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, розглядає і погоджує проекти конкретних об'єктів архітектури та надає замовникам висновки щодо їх затвердження.

3.39. Координує на території сільської ради виконання науководослідних і проектно-вишукувальних робіт у сфері містобудування.

3.40. Організовує в порядку, що встановлюється управлінням містобудування та архітектури обласної держадміністрації, створення і оновлення топографічних планів, призначених для складання генеральних планів ділянок будівництва об'єктів архітектури, підземних мереж і споруд, прив'язки будівель і споруд до ділянок будівництва, а також вирішення інших інженерних питань; проведення розмічувальних робіт (крім встановлення меж земельних ділянок у натурі), винесення в натуру осей будівель, споруд і ліній інженерних комунікацій, червоних ліній вулиць, доріг; здійснює систематизацію зазначених матеріалів, надає дозвіл на проведення інженерних вишукувань для будівництва.

3.41. Надає архітектурно-планувальні завдання, інші вихідні дані на проектування об'єктів архітектури для нового будівництва, розширення, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, благоустрою територій у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, готує дозволи на проведення цих робіт.

3.42. Погоджує проекти розміщення та архітектурні рішення об'єктів благоустрою, монументального і монументально-декоративного мистецтва, зовнішньої реклами.

3.43. У сфері будівництва та благоустрою території:

- організовує благоустрій та здійснює контроль за станом благоустрою населених пунктів в межах території сільської ради;

- забезпечує утримання в належному стані кладовищ, інших місць поховання та їх охорони;

- забезпечує підготовку документів щодо затвердження схем санітарного очищення населених пунктів та впровадження системи роздільного збирання побутових відходів;

- забезпечує підготовку документів щодо затвердження норм надання послуг з вивезення побутових відходів;

- забезпечує підготовку документів щодо видачі дозволу на порушення об’єктів благоустрою у випадках і порядку, передбачених законодавством;

- організовує за рахунок коштів сільського бюджету і на пайових засадах будівництво, реконструкцію і ремонт об’єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту доріг вулиць, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах);

- забезпечує виконання або делегування на конкурсній основі генеральній будівельній організації (підрядній організації) функцій замовника на будівництво, реконструкцію і ремонт житла, інших об’єктів соціальної та виробничої інфраструктури комунальної власності;

- розглядає і вносить до відповідних органів виконавчої влади пропозиції до планів і програм будівництва та реконструкції об’єктів на відповідній території;

- залучає на договірних засадах підприємства, установи та організації незалежно від форм власності до участі в розвитку потужностей будівельної індустрії і промисловості будівельних матеріалів, у створенні, розвитку та реконструкції об’єктів інженерного забезпечення і транспортного обслуговування;

- бере участь у реалізації державної політики у сфері комунальної власності, благоустрою, готує пропозиції до програм соціально-економічного розвитку та проекту селищного бюджету;

- здійснює в межах своєї компетенції контроль за станом експлуатації та утримання житлового фонду, благоустрою об'єктів комунального господарства незалежно від форми власності;

- інформує населення про здійснення заходів з благоустрою населених пунктів;

- здійснює аналіз стану сфер благоустрою населених пунктів, поводження з побутовими відходами;

- надає пропозиції щодо затвердження схеми санітарного очищення;

- проводить перевірки територій та об'єктів на території Дубечненської сільської ради щодо стану їх благоустрою;

- контролює та сприяє в забезпеченні чистоти і порядку в громаді, очищенню територій та об'єктів від відходів, безхазяйних відходів, самовільно розміщених об'єктів та елементів;

- здійснює контроль за виконанням заходів та приписів з приведення до належного стану територій та об'єктів благоустрою громади.

3.44. Здійснює інші функції, що випливають з покладених на нього завдань, передбачені чинним законодавством.

3.45. Здійснює ведення прийому громадян.

 

4. Права відділу

4.1. Вимагати від посадових осіб виконавчих органів сільської ради необхідні для роботи документи, належним чином оформлені і підписані посадовими особами.

4.2. Не приймати до виконання документи, які не мають юридичної сили чи виконання яких суперечить чинному законодавству.

4.3. Здійснювати посередництво у представництві інтересів осіб, сімей та порушувати клопотання про притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у порушенні вимог законодавства з питань надання соціальних послуг та проведення соціальної роботи.

4.4. Залучати фахівців інших виконавчих органів сільської ради, підприємств, установ та організацій, об`єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, які сприяють ефективному виконанню завдань відділу.

4.5. Інформувати сільського голову у разі покладання на Відділ виконання роботи, що не відноситься до його функцій  чи виходить за його межі, а також у випадках, коли відповідні виконавчі органи сільської ради чи посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення покладених задач з метою вжиття відповідних заходів.

4.6. Брати участь у пленарних засіданнях сесій сільської ради, засіданнях постійних комісій сільської ради та виконавчого комітету, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених сільською радою, її виконавчими органами, сільським головою.

4.7. Здійснювати інші повноваження у межах своєї компетенції, які випливають із завдань Відділу.

 

5. Структура відділу

5.1. Працівники відділу є посадовими особами органу місцевого самоврядування. Склад і чисельність працівників Відділу затверджується у встановленому порядку.

5.2. Очолює Відділ начальник відділу. Начальник та працівники Відділу призначаються та звільняються з посади розпорядженням сільського голови відповідно до чинного законодавства України.

5.3. На начальника та посадових осіб Відділу у повному обсязі поширюється дія Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції», «Про очищення влади», інших законів України і підзаконних нормативно-правових актів з питань служби в органах місцевого самоврядування.

5.4. Посадові особи Відділу діють у межах повноважень, визначених їх посадовими інструкціями, що затверджуються сільським головою.

5.5. Начальник Відділу розподіляє обов’язки між посадовими особами Відділу. Обов’язки та повноваження посадових осіб відділу випливають із завдань, функцій та повноважень, покладених на відділ цим Положенням.

5.6. На посади начальника та посадових осіб відділу можуть бути призначені особи, які у повній мірі відповідають вимогам Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», мають відповідний рівень кваліфікації згідно з Типовими професійно-кваліфікаційними характеристиками посадових осіб місцевого самоврядування, що затверджені наказом Національного агентства з питань державної служби від 07.11.2019 року № 203-19 у порядку, що визначений законом.

 

6. Керівництво відділом

6.1. Начальник відділу здійснює керівництво діяльністю відділу.

6.2. Несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього та відділ завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни.

6.3. В межах своєї компетенції контролює та аналізує виконання завдань та функцій покладених на відділ.

6.4. Підвищує свій кваліфікаційний рівень та проводить роботу, пов’язану із підвищенням рівня професійних знань працівників; розподіляє посадові обов’язки між працівниками відділу; координує і контролює виконання посадових обов’язків працівниками відділу.

6.5. Розробляє Положення про відділ і функціональні обов'язки працівників відділу.

6.6. Організовує виконання завдань відділу, рішень виконавчого комітету та сесій сільської ради, розпоряджень, доручень, сільського голови, секретаря ради. Звітує про роботу відділу перед сільською радою та виконавчим комітетом.

6.7. Організовує підготовку проєктів рішень сільської ради та виконавчого комітету сільської ради, розпоряджень сільського голови з питань, віднесених до компетенції відділу.

6.8. Не допускає в своїй діяльності порушення вимог антикорупційного законодавства.

6.9. Здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до діючого законодавства в межах компетенції відділу.

Кваліфікаційні вимоги начальника відділу:

На посаду начальника може бути призначена особа, яка має вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче ступеня магістра, спеціаліста, вільне володіння державною мовою. Стаж роботи на службі в органах місцевого самоврядування, на посадах державної служби або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше 2 років.

 У випадку відсутності начальника його обов’язки виконує один з працівників відділу, на якого покладено виконання обов’язків розпорядженням сільського голови.

Прийняття   (передача)   справ   начальником  відділу у  разі  призначення  на  посаду  або звільнення  з  посади   здійснюється   після проведення внутрішньої перевірки стану справ, за  результатами   якої   оформляється   відповідний   акт.

7. Відповідальність

7.1. Відповідальність посадових осіб відділу передбачена чинним законодавством України, цим Положенням та їх посадовими інструкціями, що розроблюються, погоджуються та затверджуються у порядку, що встановлений цим Положенням.

7.2. Посадові особи відділу, відповідно до чинного законодавства України, можуть бути притягнуті до дисциплінарної, адміністративної, кримінальної або цивільно-правової відповідальності.

7.3. Відповідальність посадових осіб відділу настає у разі невиконання або неналежного виконання ними обов’язків та функцій, що визначені законодавством України, іншими підзаконними нормативно-правовими актами, їх посадовими інструкціями та цим Положенням.

7.4.  Притягнення посадових осіб відділу до відповідальності здійснюється виключно у порядку, передбаченому чинним законодавством України.

 

8. Заключні положення

8.1. Статус посадових осіб відділу визначається Законами України «Про місцеве  самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування».

8.2. Відділ утримується за рахунок коштів Дубечненської сільської ради.

8.3. Положення про відділ землевпорядкування, містобудування та охорони навколишнього середовища Дубечненської сільської ради та гранична чисельність затверджується рішенням Дубечненської сільської ради. Кошторис, штатний розпис відділу затверджує сільський голова.

8.4. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться в порядку, встановленому для його затвердження.

8.5. Припинення діяльності відділу (ліквідація, реорганізація) здійснюється за рішенням сільської ради відповідно до вимог чинного законодавства.

8.6. У процесі службової діяльності відповідно до покладених на нього завдань, функцій та повноважень відділ взаємодіє з органами державної влади,  з іншими органами місцевого самоврядування, посадовими особами виконавчих органів Дубечненської сільської ради, постійними комісіями Дубечненської сільської ради, депутатами Дубечненської сільської ради, постійними та тимчасовими комісіями і робочими групами, утвореними розпорядженнями сільського голови (особи, яка здійснює його повноваження), з підприємствами, установами, організаціями та закладами усіх форм власності, з об’єднаннями громадян та окремими громадянами з питань, що входять до компетенції відділу.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь