Положення про відділ соціального захисту населення
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ВІДДІЛ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ДУБЕЧНЕНСБКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
1. Загальні положення
1.1. Відділ соціального захисту населення Дубечненської сільської ради (надалі – Відділ) є структурним підрозділом Дубечненської сільської ради, утворюється за рішенням сесії сільської ради, їй підзвітний і підконтрольний, підпорядкований сільському голові. Діяльність відділу координує начальник відділу.
1.2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України та законами України, Указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України та законів України, актами Кабінету Міністрів України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», наказами Міністерства соціальної політики, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями сільського голови, рішеннями сесій сільської ради та виконавчого комітету, цим Положенням.
1.4. Відділ здійснює свою діяльність на правах структурного підрозділу Дубечненської сільської ради (без права юридичної особи).
2. Завдання відділу
2.1. Основними завданнями відділу є:
2.1.1. Забезпечення реалізації на території громади державної політики у сфері соціального захисту населення, організації надання соціальних послуг особам, окремим соціальним групам, які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть самостійно їх подолати.
2.1.2 Визначення та реалізація соціальних пріоритетів розвитку громади, розробка місцевих програм соціального спрямування, проектів, програм та заходів щодо підтримки вразливих категорій населення.
2.1.3. Запровадження та надання місцевих гарантій соціального захисту, соціальної підтримки мешканців громади.
2.1.4. Організація здійснення соціальної роботи в громаді та надання соціальних послуг.
2.1.5. Управління закладами та установами соціального захисту населення комунальної форми власності.
2.2. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
2.2.1. Забезпечує виконання законодавчих та інших нормативно-правових актів з питань, що віднесенні до його відання.
2.2.2. Бере участь у стратегічному плануванні розвитку соціальної сфери громади, здійснює підготовку пропозицій до проектів місцевих програм соціального розвитку, проекту бюджету громади.
2.2.3. Вирішує відповідно до законодавства питання щодо соціальної підтримки населення громади (прийому документів для призначення і виплати соціальної допомоги, компенсацій, житлових субсидій, надання пільг, інших грошових соціальних виплат), в тому числі у співпраці з центром надання адміністративних послуг.
2.2.4. Приймає рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів сімей СЖО та одиноких, одинокопроживаючих громадян до Центру надання соціальних послуг дубечненської сільської ради.
2.2.5. Визначає потребу громади у соціальних та реабілітаційних послугах, встановлює надавачів цих послуг залежно від потреб громади у відповідних послугах, готує в установленому порядку пропозиції щодо створення, реорганізації і ліквідації закладів, установ і підприємств, які надають соціальні послуги та відносяться до комунальної власності територіальної громади.
2.2.6. Веде облік багатодітних сімей, сімей/осіб, у тому числі сімей з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують соціальної підтримки, осіб з інвалідністю, осіб, які потребують постійної сторонньої допомоги, осіб, які повернулися з місць позбавлення волі, осіб, які не мають постійного місця проживання.
2.2.7. Подає у встановленому порядку пропозиції щодо кандидатур для призначення на посаду керівників підприємств, закладів, установ і організацій сфери соціального захисту, що відносяться до комунальної власності територіальної громади.
2.2.8. Проводить розрахунок середньомісячного сукупного доходу особи, яка отримуватиме соціальну послугу у Центрі надання соціальних послуг дубечненської сільської ради.
2.2.11. Надає сприяння та забезпечує контроль за своєчасним підвищенням кваліфікації працівників сфери соціального захисту територіальної громади.
2.2.12. Вживає заходи щодо надання соціальної допомоги та компенсацій вразливим верствам населення громади, що фінансуються за рахунок коштів місцевого бюджету.
2.2.13. Вирішує питання надання за рахунок коштів місцевого бюджету ритуальних послуг у зв’язку з похованням громадян у випадках, передбачених законодавством (у тому числі одиноких).
2.2.14. Вирішує відповідно до законодавства питання про надання допомоги особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці, сім’ям загиблих (померлих або визнаних такими, що пропали безвісти) військовослужбовців, а також військовослужбовців, звільнених у запас (крім військовослужбовців строкової служби та військової служби за призовом осіб офіцерського складу) або відставку, особам з інвалідністю з дитинства, багатодітним сім’ям у будівництві індивідувальних житлових будинків, проведенні капітального ремонту житла, у придбанні будівельних матеріалів; відведення зазначеним особам у першочерговому порядку земельних ділянок для індивідуального будівництва, садівництва та городництва.
2.2.15. Здійснює консультування мешканців територіальної громади з питань застосування законодавства щодо соціальної підтримки населення, надання соціальних послуг, захисту соціальних прав, інших питань віднесених до його відання.
2.2.16. Проводить інформаційно-просвітницьку роботу серед населення спрямовану на: підвищення обізнаності з питань прав та гарантій у сфері соціального захисту, почуття причетності до розв’язання важливих соціальних завдань громади.
2.2.17. Здійснює інші повноваження, покладені на Відділ відповідно до законодавства України.
3. Функції відділу
Основними функціями відділу є:
3.1. Ведення прийому громадян, роз’яснення законодавства з питань соціального захисту населення;
3.2. Проведення обстеження матеріально – побутових умов громадян сільської ради із залученням депутатів сільської ради;
3.3. Проведення аналізу і узагальнення матеріалів обстеження, передача їх управлінню праці та соціального захисту населення Ковельської райдержадміністрації;
3.4. Приймання та оформлення документів для надання адресної державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям;
3.5. Приймання та оформлення документів для призначення субсидії;
3.6. Приймання документів для призначення грошової компенсації вартості санаторно-курортного лікування для пільгових категорій громадян;
3.7. Організація роботи з обліку та обслуговування соціально – побутових умов інвалідів війни, учасників бойових дій, солдатських вдів та сиріт;
3.8. Готування інформації, доповіді на засіданнях виконкому та сесіях сільської ради, відповіді на листи районної державної адміністрації стосовно питань соціального захисту населення.
3.9. Приймання документів на оформлення пільг та внутрішньо переміщених осіб;
3.10. Складання і ведення бази даних пільгових категорій населення.
4. Права відділу
4.1. Вимагати від посадових осіб виконавчих органів сільської ради необхідні для роботи документи, належним чином оформлені і підписані посадовими особами.
4.2. Не приймати до виконання документи, які не мають юридичної сили чи виконання яких суперечить чинному законодавству.
4.3. Вносити пропозиції щодо вдосконалення надання соціальних послуг та проведення соціальної роботи;
4.4. Подавати пропозиції до проекту бюджету Дубечненської сільської ради з питань, що належать до його компетенції;
4.5. Інформувати сільського голову у разі покладання на Відділ виконання роботи, що не відноситься до його функцій чи виходить за його межі, а також у випадках, коли відповідні виконавчі органи сільської ради чи посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення покладених задач з метою вжиття відповідних заходів.
4.6. Брати участь у пленарних засіданнях сесій сільської ради, засіданнях постійних комісій сільської ради та виконавчого комітету, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених сільською радою, її виконавчими органами, сільським головою.
4.7. Здійснювати інші повноваження у межах своєї компетенції, які випливають із завдань Відділу.
5. Структура відділу
5.1. Працівники відділу є посадовими особами та службовцями органу місцевого самоврядування. Склад і чисельність працівників Відділу затверджується у встановленому порядку.
5.2. Очолює Відділ начальник відділу. Начальник та працівники Відділу призначаються та звільняються з посади розпорядженням сільського голови відповідно до чинного законодавства України.
5.3. На начальника та посадових осіб Відділу у повному обсязі поширюється дія Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції», «Про очищення влади», інших законів України і підзаконних нормативно-правових актів з питань служби в органах місцевого самоврядування.
5.4. Посадові та службові особи Відділу діють у межах повноважень, визначених їх посадовими інструкціями, що затверджуються сільським головою.
5.5. Начальник Відділу розподіляє обов’язки між посадовими та службовими особами Відділу. Обов’язки та повноваження посадових та службових осіб відділу випливають із завдань, функцій та повноважень, покладених на відділ цим Положенням.
5.6. На посади начальника та посадових осіб відділу можуть бути призначені особи, які у повній мірі відповідають вимогам Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», мають відповідний рівень кваліфікації згідно з Типовими професійно-кваліфікаційними характеристиками посадових осіб місцевого самоврядування, що затверджені наказом Національного агентства з питань державної служби від 07.11.2019 року № 203-19 у порядку, що визначений законом.
6. Керівництво відділом
6.1. Начальник відділу здійснює керівництво діяльністю відділу.
6.2. Несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього та відділ завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни.
6.3. В межах своєї компетенції контролює та аналізує виконання завдань та функцій покладених на відділ.
6.4. Підвищує свій кваліфікаційний рівень та проводить роботу, пов’язану із підвищенням рівня професійних знань працівників; розподіляє посадові обов’язки між працівниками відділу; координує і контролює виконання посадових обов’язків працівниками відділу.
6.5. Розробляє Положення про відділ і функціональні обов'язки працівників відділу.
6.6. Організовує виконання завдань відділу, рішень виконавчого комітету та сесій сільської ради, розпоряджень, доручень, сільського голови, секретаря ради. Звітує про роботу відділу перед сільською радою та виконавчим комітетом.
6.7. Організовує підготовку проєктів рішень сільської ради та виконавчого комітету сільської ради, розпоряджень сільського голови з питань, віднесених до компетенції відділу.
6.8. Не допускає в своїй діяльності порушення вимог антикорупційного законодавства.
6.9. Здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до діючого законодавства в межах компетенції відділу.
Кваліфікаційні вимоги начальника відділу:
На посаду начальника може бути призначена особа, яка має вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче ступеня магістра, спеціаліста, вільне володіння державною мовою. Стаж роботи на службі в органах місцевого самоврядування, на посадах державної служби або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше 2 років.
У випадку відсутності начальника його обов’язки виконує один з працівників відділу, на якого покладено виконання обов’язків розпорядженням сільського голови.
Прийняття (передача) справ начальником відділу у разі призначення на посаду або звільнення з посади здійснюється після проведення внутрішньої перевірки стану справ, за результатами якої оформляється відповідний акт.
7. Відповідальність
7.1. Відповідальність посадових та службових осіб відділу передбачена чинним законодавством України, цим Положенням та їх посадовими інструкціями, що розроблюються, погоджуються та затверджуються у порядку, що встановлений цим Положенням.
7.2. Посадові та службові особи відділу, відповідно до чинного законодавства України, можуть бути притягнуті до дисциплінарної, адміністративної, кримінальної або цивільно-правової відповідальності.
7.3. Відповідальність посадових та службових осіб відділу настає у разі невиконання або неналежного виконання ними обов’язків та функцій, що визначені законодавством України, іншими підзаконними нормативно-правовими актами, їх посадовими інструкціями та цим Положенням.
7.4. Притягнення посадових осіб відділу до відповідальності здійснюється виключно у порядку, передбаченому чинним законодавством України.
8. Заключні положення
8.1. Статус посадових осіб відділу визначається Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування».
8.2. Відділ утримується за рахунок коштів Дубечненської сільської ради.
8.3. Положення про відділ соціального захисту населення Дубечненської сільської ради та гранична чисельність затверджується рішенням Дубечненської сільської ради. Кошторис, штатний розпис відділу затверджує сільський голова.
8.4. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться в порядку, встановленому для його затвердження.
8.5. Припинення діяльності відділу (ліквідація, реорганізація) здійснюється за рішенням сільської ради відповідно до вимог чинного законодавства.
8.6. У процесі службової діяльності відповідно до покладених на нього завдань, функцій та повноважень відділ взаємодіє з органами державної влади, з іншими органами місцевого самоврядування, посадовими особами виконавчих органів Дубечненської сільської ради, постійними комісіями Дубечненської сільської ради, депутатами Дубечненської сільської ради, постійними та тимчасовими комісіями і робочими групами, утвореними розпорядженнями сільського голови (особи, яка здійснює його повноваження), з підприємствами, установами, організаціями та закладами усіх форм власності, з об’єднаннями громадян та окремими громадянами з питань, що входять до компетенції відділу.