Положення про відділ проектування, інформаційної, внутрішньої, цифрової політики та зв’язків з громадськістю
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ВІДДІЛ ПРОЕКТУВАННЯ, ІНФОРМАЦІЙНОЇ, ВНУТРІШНЬОЇ, ЦИФРОВОЇ ПОЛІТИКИ ТА ЗВ»ЯЗКІВ З ГРОМАДСЬКІСТЮ ДУБЕЧНЕНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
1. Загальні положення
1.1. Відділ проектування, інформаційної, внутрішньої, цифрової політики та зв'язків з громадськістю Дубечненської сільської ради (надалі – Відділ) є структурним підрозділом Дубечненської сільської ради, утворюється за рішенням сесії сільської ради, їй підзвітний і підконтрольний, підпорядкований сільському голові, секретарю ради. Діяльність відділу координує начальник відділу.
1.2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, нормативно-правовими актами Президента України та Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади, рішеннями Дубечненської сільської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями сільського голови, секретаря ради та цим Положенням.
1.3. Відділ здійснює свою діяльність на правах структурного підрозділу Дубечненської сільської ради (без права юридичної особи).
2. Завдання відділу
2.1. Основним завданням відділу є реалізація повноважень сільської ради в сфері проектування, внутрішньої політики, цифровізації та інформаційно-аналітичного забезпечення в громаді. Розробляти та обґрунтовувати заходи, спрямовані на залучення проектних інвестицій.
2.2. Готує проекти розпорядчих актів сільської ради, її виконавчих органів і сільського голови, секретаря ради з питань, які відносяться до компетенції відділу.
2.3. Здійснює розгляд звернень фізичних та юридичних осіб та прийом фізичних та юридичних осіб з питань, що відносяться до компетенції відділу за встановленим графіком.
2.4. Здійснює інші повноваження, покладені на відділ відповідно до чинного законодавства.
2.5. Розробка проектів Стратегії розвитку громади, Комунікаційної стратегії та інших планувальних документів у сфері своїх повноважень та подання їх на затвердження ради.
2.6. Координація роботи засобів масової інформації та вебресурсів, спрямування їх діяльності на прозорість та відкритість для мешканців громади.
2.7. Впровадження механізмів цифрової трансформації (діджиталізації) в діяльності всіх структурних підрозділів виконавчого комітету Дубечненської сільської ради та комунальних підприємств сільської ради.
2.8. Підтримка державної політики цифрового розвитку, використання електронних інформаційних ресурсів і розвитку інформаційного суспільства, цифрової трансформації та інформаційної інтеграції.
2.9.Забезпечення ефективної взаємодії з засобами масової інформації, підтримання діалогових відносин з громадськістю шляхом висвітлення повсякденної діяльності місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій громади. Оперативне реагування на запити населення щодо надання послуг та відповідної інформації.
2.10. Аналіз і координація діяльності відділів та управлінь виконавчого комітету ради, інших структурних підрозділів щодо інформування громадськості з питань, що належать до сфери їх управління, роз’яснення завдань, що випливають із актів Президента України та Кабінету Міністрів України, послань Президента України до Верховної Ради України, програм діяльності Кабінету Міністрів України. Узагальнення і підготовка відповідних матеріалів.
2.11.Підготовка інформації про діяльність відділів та управлінь виконавчого комітету міської ради, інших структурних підрозділів, створення та реалізація тематичних медіа-планів та проектів, організація оприлюднення в пресі та на телебаченні інформаційних матеріалів, підготовлених структурними підрозділами місцевих органів виконавчої влади.
2.12.Здійснення моніторингу висвітлення засобами масової інформації діяльності центральних органів виконавчої влади, виконавчого комітету ради, організація оперативного реагування на критичні публікації, виступи, повідомлення тощо.
3. Функції відділу
Відповідно до покладених на нього завдань відділ реалізує наступні функції:
3.1. Організовує роботу:
- комісій, робочих груп з питань, що відносяться до повноважень відділу;
- з підготовки науково-практичних конференцій, семінарів, нарад, інших заходів, що входять до компетенції відділу;
3.2. Координує діяльність по розробці, написанню проектів для участі в конкурсах, грантових програмах, що проводяться українськими та іноземними організаціями та установами.
3.3. Забезпечує співпрацю з українськими та іноземними органами місцевої влади, організаціями, фондами та іншими недержавними організаціями з метою залучення позабюджетних коштів, призначених для реалізації муніципальних програм.
3.4. Готує презентаційні матеріали щодо інвестиційного потенціалу громади.
3.5. Готує періодичну звітність в установлені терміни.
3.6. Виконує роботу щодо формування, ведення і зберігання бази даних внутрішньої інформації, вносить зміни до довідкової та нормативної інформації, яка використовується під час оброблення даних.
3.7. Забезпечує реалізацію державної політики в інформаційній сфері.
3.8. Подає сільському голові, секретарю ради інформаційно-аналітичні матеріали, вносить пропозиції щодо формування і реалізації інформаційної політики в громаді.
3.9. Сприяє розбудові громадянського суспільства.
3.10. Готує інформації про діяльність сільської ради та її виконавчого комітету, створює та реалізує тематичні медіа-плани та проекти, організація оприлюднення у ЗМІ, а також розміщення в мережі Інтернет інформаційних матеріалів, підготовлених структурними підрозділами.
3.11. Здійснює моніторинг висвітлення в ЗМІ діяльності сільської ради та її виконавчого комітету.
3.12. Забезпечує залучення представників засобів масової інформації до вивчення громадської думки стосовно шляхів розв'язання гострих проблем у сфері діяльності ради та її виконавчого комітету.
3.13. Забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є.
3.14. Забезпечує взаємодію сільської ради та її виконавчих органів з політичними партіями, громадськими та релігійними організаціями з питань, що належать до компетенції відділу.
3.15. Забезпечує інформаційне наповнення офіційного веб-сайту Дубечненської сільської ради.
3.16. Забезпечує підготовку і проведення разом з іншими структурними підрозділами сільської ради та її виконавчих органів консультацій з громадськістю з актуальних питань суспільного життя, щодо шляхів розв'язання проблем і визначення перспектив розвитку громади, а також стосовно інших питань.
3.17. Узагальнює висновки, пропозиції та зауваження, що надійшли під час проведення консультацій з громадськістю, сприяє врахуванню громадської думки під час прийняття рішень сільською радою та її виконавчим комітетом.
3.18. Аналізує діяльність політичних партій та громадських організацій, готує пропозиції щодо залучення зазначених організацій до вирішення соціально-економічних питань громади.
3.19. Забезпечує захист персональних даних.
3.20. Відділ при виконанні покладених на нього завдань взаємодіє з органами виконавчої влади, структурними підрозділами сільської ради, депутатами, постійними комісіями, тимчасовими контрольними комісіями та іншими органами, утвореними сільською радою, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, об’єднаннями громадян.
3.21.Узагальнює громадську думку та реагування різних верств населення на актуальні питання суспільного життя, здійснює оцінку можливих наслідків прийнятих соціальних та політичних рішень.
3.22. Аналізує, узагальнює та прогнозує розвиток ситуації в інформаційному просторі громади.
3.23.Подає голові, секретареві сільської ради інформаційно-аналітичні матеріали та вносить пропозиції щодо формування та реалізації внутрішньої політики держави в місті та регіоні.
3.24. Організовує підготовку проектів розпоряджень голови, секретаря ради з питань, що належать до компетенції Відділу.
3.25.Готує матеріали з питань внутрішньої політики до доповідей і виступів голови, секретаря ради.
3.26. Бере участь у розробці програми соціально-економічного розвитку громади.
3.27.Розглядає за дорученням голови, секретаря сільської ради звернення громадян, установ і організацій з питань, що належать до компетенції Відділу.
3.28. Бере участь у підготовці матеріалів для засобів масової інформації з питань внутрішньої політики з метою забезпечення конституційного права громадян на задоволення їхніх інформаційних потреб.
3.29.За дорученням голови, секретаря сільської ради дає роз’яснення громадянам щодо прийнятих ним розпоряджень з питань внутрішньої політики.
3.30.Надає організаційно-методичну та іншу допомогу структурним підрозділам виконавчого комітету сільської ради.
3.31.Забезпечує планування, підготовку і проведення загальних заходів за участю органів місцевого самоврядування.
3.32.Організовує висвітлення заходів, які проводять органи місцевого самоврядування, у місцевих засобах масової інформації.
3.33. Вносить в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення системи забезпечення інформаційної відкритості місцевих органів виконавчої влади.
3.34.Поширює офіційну інформацію органів виконавчої влади відповідно до законодавства, зокрема: розміщення у засобах масової інформації, на відомчих веб-сайтах статистичної, соціологічної, правової, довідкової та іншої актуальної інформації, що цікавить широку громадськість; анонсування подій та заходів; публікування звітності щодо виконання програм і планів, спрямованих на виконання завдань у визначеній сфері діяльності.
3.35. Вносить пропозиції до проектів нормативно-правових актів, що розробляються місцевими органами виконавчої влади, з основних напрямів державної інформаційної політики, проектів державних програм підтримки регіональних і місцевих засобів масової інформації, забезпечення їх інформаційного супроводу.
3.36.Здійснює інформаційний супровід питань діяльності органів місцевого самоврядування, підготовку добірок відповідних інформаційних матеріалів про їх діяльність, експрес-аналізів (дайджестів) матеріалів преси, радіо та телебачення.
3.37.Готує тексти прес-релізів, інших повідомлень про основні заходи, що проводяться місцевими органами виконавчої влади або за їх участю.
3.38. Готує пропозиції по відзначенню в громаді державних, народних та релігійних свят, пам’ятних та знаменних дат.
3.39.Організовує передплату періодичних видань, довідкової та інформаційної літератури з питань чинного законодавства, діяльності органів місцевого самоврядування.
4. Права відділу
Відділ має право:
4.1. Залучати за узгодженням з сільським головою на договірних (громадських) засадах науково-дослідні організації, вищі учбові заклади та інші установи, підприємства, громадські об’єднання, а також відповідних спеціалістів для підготовки нормативних і інших документів, а також для розробки і здійснення заходів, які проводяться відділом відповідно до покладених на нього завдань.
4.2. Скликати у встановленому порядку наради з питань, що входять до компетенції відділу.
4.3. В установленому законодавством порядку отримувати від інших структурних підрозділів ради, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на відділ завдань.
4.4. Інформувати сільського голову, секретаря ради у разі покладання на відділ виконання роботи, що не відноситься до його функцій чи виходить за його межі, а також у випадках, коли відповідні виконавчі органи міської ради чи посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення покладених задач з метою вжиття відповідних заходів.
4.5. Брати участь у пленарних засіданнях сесій сільської ради, засіданнях постійних комісій сільської ради та виконавчого комітету, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених сільською радою, її виконавчими органами, міським головою.
4.6. Здійснювати інші повноваження у межах своєї компетенції, які випливають із завдань відділу.
5. Структура відділу
5.1. Склад і чисельність працівників Відділу затверджується у встановленому порядку.
5.2. Очолює Відділ начальник відділу. Начальник та працівники Відділу призначаються та звільняються з посади розпорядженням сільського голови, секретаря ради відповідно до чинного законодавства України.
5.3. На начальника та посадових осіб Відділу у повному обсязі поширюється дія Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції», «Про очищення влади», інших законів України і підзаконних нормативно-правових актів з питань служби в органах місцевого самоврядування.
5.4. Посадові особи Відділу діють у межах повноважень, визначених їх посадовими інструкціями, що затверджуються сільським головою, секретарем ради.
5.5. Начальник Відділу розподіляє обов’язки між посадовими особами Відділу. Обов’язки та повноваження посадових осіб відділу випливають із завдань, функцій та повноважень, покладених на відділ цим Положенням.
5.6. На посади начальника та посадових осіб відділу можуть бути призначені особи, які у повній мірі відповідають вимогам Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», мають відповідний рівень кваліфікації.
6. Керівництво відділом
6.1. Начальник відділу здійснює керівництво діяльністю відділу.
6.2. Несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього та відділ завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни.
6.3. В межах своєї компетенції контролює та аналізує виконання завдань та функцій покладених на відділ.
6.4. Підвищує свій кваліфікаційний рівень та проводить роботу, пов’язану із підвищенням рівня професійних знань працівників; розподіляє посадові обов’язки між працівниками відділу; координує і контролює виконання посадових обов’язків працівниками відділу.
6.5. Організовує виконання завдань відділу, рішень виконавчого комітету та сільської ради, розпоряджень, доручень, сільського голови, секретаря ради. Звітує про роботу відділу перед сільською радою та виконавчим комітетом.
6.6. Організовує підготовку проєктів рішень сільської ради та виконавчого комітету сільської ради, розпоряджень сільського голови, секретаря ради з питань, віднесених до компетенції відділу.
6.7. Інформує територіальну громаду про виконання рішень сільської ради, виконавчого комітету, розпоряджень сільського голови. секретаря ради та про інші питання відповідно до компетенції.
6.8. Начальник відділу діє від імені відділу, представляє його інтереси в органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами.
6.9. Не допускає в своїй діяльності порушення вимог антикорупційного законодавства.
6.10. Здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до діючого законодавства в межах компетенції відділу.
Кваліфікаційні вимоги начальника відділу:
На посаду начальника може бути призначена особа, яка має вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче ступеня магістра, спеціаліста, вільне володіння державною мовою. Стаж роботи на службі в органах місцевого самоврядування, на посадах державної служби або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше 3 років.
У випадку відсутності начальника його обов’язки виконує один з працівників відділу, на якого покладено виконання обов’язків розпорядженням сільського голови, секретаря ради.
Прийняття (передача) справ начальником відділу у разі призначення на посаду або звільнення з посади здійснюється після проведення внутрішньої перевірки стану справ, за результатами якої оформляється відповідний акт.
7. Відповідальність
7.1. Відповідальність посадових осіб відділу передбачена чинним законодавством України, цим Положенням та їх посадовими інструкціями,
що розроблюються, погоджуються та затверджуються у порядку, що встановлений цим Положенням.
7.2. Посадові особи відділу, відповідно до чинного законодавства України, можуть бути притягнуті до дисциплінарної, адміністративної, кримінальної або цивільно-правової відповідальності.
7.3. Відповідальність посадових осіб відділу настає у разі невиконання
або неналежного виконання ними обов’язків та функцій, що визначені законодавством України, іншими підзаконними нормативно-правовими актами, їх посадовими інструкціями та цим Положенням.
7.4. Притягнення посадових осіб відділу до відповідальності здійснюється виключно у порядку, передбаченому чинним законодавством України.