Положення про відділення стаціонарного догляду для постійного проживання с. Кримне
ЗАТВЕРДЖЕНО
директор Центру
надання соціальних послуг
Дубечненської сільської ради
від 21.04.2020 року № 5 - од
___________ І.В. Патейчук
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ВІДДІЛЕННЯ СТАЦІОНАРНОГО ДОГЛЯДУ
ДЛЯ ПОСТІЙНОГО ПРОЖИВАННЯ ЦЕНТРУ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ ДУБЕЧНЕНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Відділення стаціонарного догляду для постійного проживання Центру надання соціальних послуг Дубечненської сільської ради (далі - відділення) утворюється для обслуговування громадян (не більш як 12 осіб), до якого на постійне проживання, повне державне утримання безоплатно приймаються одинокі громадяни похилого віку, інваліди (які досягли 18-річного віку), хворі (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які відповідно до висновку лікарсько-консультаційної комісії закладу охорони здоров'я за станом здоров'я не здатні до самообслуговування, потребують постійного стороннього догляду та допомоги, соціально-побутових, соціально-медичних та інших соціальних послуг.
- У відділенні стаціонарного догляду громадяни перебувають на повному державному утриманні, одержують необхідні їм соціальні послуги стаціонарного догляду та відповідно до встановлених норм забезпечуються:
2.1. житлом, одягом, взуттям, постільною білизною, м'яким, твердим інвентарем і столовим посудом;
2.2. раціональним чотириразовим харчуванням, у тому числі з урахуванням віку і стану здоров'я, у межах натуральних норм харчування, передбачених для мешканців інтернатних установ;
2.3. цілодобовим медичним обслуговуванням;
2.4. комунально-побутовим обслуговуванням (опалення, освітлення, тепло-, водопостачання тощо).
3. Відділення у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та Постановами Верховної Ради прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами КМУ, наказами Мінсоцполітики України, актами структурного підрозділу з питань соціального захисту населення Волинської обласної державної адміністрації, Дубечненської сільської ради, наказами директора Центру, а також даним Положенням.
4. Положення про відділення та посадова інструкція завідувача відділення затверджуються наказом директора Центру.
5. Право на позачергове влаштування до відділення стаціонарного догляду мають одинокі ветерани війни, особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", жертви нацистських переслідувань, особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до 1, 2 і 3 категорії, особи, депортовані за національною ознакою, у разі, коли вони нездатні до самообслуговування, потребують постійного стороннього догляду та соціально-медичного обслуговування.
Одинокі ветерани праці, самотні громадяни похилого віку та члени сімей загиблих військовослужбовців мають переважне право на влаштування до відділення стаціонарного догляду.
ІІ. ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ, ЗАВДАННЯ ТА ФУНКЦІЇ
1.Основними принципами діяльності відділення є: законність, соціальна справедливість, доступність та відкритість, конфіденційність та відповідальність за дотримання етичних і правових норм, додержання і захист прав людини, адресність та індивідуальний підхід, добровільність вибору в отриманні чи відмові від отримання соціальних послуг, комплексність та системність під час надання соціальних послуг, дотримання державних стандартів і нормативів соціальних послуг, максимальна ефективність використання бюджетних та позабюджетних коштів.
2. Одиноким пенсіонерам, які проживають у відділенні стаціонарного догляду, пенсія виплачується у встановленому законодавством порядку.
3. За наявності вільних місць до відділення стаціонарного догляду на загальних умовах строком до чотирьох місяців можуть прийматися одинокі громадяни похилого віку, інваліди (які досягли 18 - річного віку), хворі (з числа осіб працездатного віку на період до встановленння їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які тимчасово втратили здатність до самообслуговування, потребують постійного сторонього догляду, соціально-медичного обслуговування.
4. За рішенням Дубечненської сільської ради до відділення на загальних підставах можуть прийматися (за наявності вільних місць) громадяни похилого віку, інваліди (які досягли 18 - річного віку), хворі (з числа осіб працездатного віку на період до встановленння їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які мають рідних, що повинні забезпечити їм догляд і допомогу. В такому разі зазначені категорії громадян перебувають у відділенні стаціонарного догляду на умовах оплати згідно із затвердженими тарифами або за рахунок додаткових коштів місцевих бюджетів.
5. Громадяни, які уклали договір довічного утримання (догляду), до відділення не приймаються.
6. До відділення громадяни приймаються за направленням (путівкою) управління соціального захисту населення Старовижівської районної державної адміністрації за місцем проживаня. Путівка видається на підставі:
- письмової заяви громадянина;
- копії паспорта (або іншого документа, що засвідчує особу);
- висновку лікарсько-консультаційної комісії закладу охорони здоров’я про нездатність його до самообслуговування та потребу в постійному сторонньому догляді та допомозі.
7. На кожного громадянина, який перебуває у відділенні стаціонарного догляду, ведеться особова справа (ведення якої розпочинається з дати приймання підопічного на проживання у відділення) в якій міститься:
- письмова заява громадянина про приймання до відділення;
- копія паспорта (або іншого документа, що посвідчує особу), копії (ксерокопії) інших особистих документів (пенсійне посвідчення, військовий квиток, посвідчення ветерана війни чи праці, інваліда війни, ліквідатора ЧАЕС тощо);
- путівка на влаштування до відділення стаціонарного догляду;
- медична карта про стан здоров’я з висновком лікарсько-консультаційної комісії закладу охорони здоров’я про нездатність його до самообслуговування та потребу в постійному сторонньому догляді та допомозі;
- довідка про розмір призначеної пенсії;
- довідка про склад сім’ї, або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб;
- інформація з Державного реєстру прав, отримана посадовою особою структурного підрозділу з питань соціального захисту населення виконавчого органу сільської ради шляхом безпосереднього доступу до цього Реєстру;
- довідка медико-соціальної експертної комісії про групу інвалідності особи (за наявності групи інвалідності);
- копія наказу про надання (припинення) соціальних послуг;
- копія рішення Дубечненської сільської ради, або утвореної ним комісії про звільнення від плати громадян похилого віку, інвалідів (які досягли 18-річного віку), хворих (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування, але мають рідних, що повинні забезпечити їм догляд і допомогу;
- довідка про доходи за останні шість місяців, що передують місяцю звернення за встановленням диференційованої плати за надання соціальних послуг;
- договір про надання соціальної послуги;
- копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);
- карта визначення індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг;
- стисла інформація про підопічного та його родичів (якщо вони є, їх адресні дані);
- копія арматурної картки на отримання одягу, взуття та іншого інвентарю із зазначенням дати видачі, терміну використання і списання;
- акт передачі особистих речей на зберігання (при потребі);
- акт передачі- приймання грошових сум, коштовностей та цінних паперів на зберігання в відділенні;
- дві фотокартки;
- опис документів, які містяться в особовій справі;
- паспорт та інші особисті документи підопічних за їх бажанням (з метою збереження) можуть додатково міститися в особовій справі; вони не заносяться до опису і видаються на руки підопічному при його відрахуванні з відділення та на його першу вимогу.
В особовій справі можуть накопичуватися дані про підопічного, які відображають його поведінку, листування стосовно його особи та інші дані. Особові справи належать до числа документів постійного зберігання. Формування і ведення особової справи здійснюється завідувачем відділення, який і є відповідальною особою за збереження і ведення особових справ підопічних.
Завідувач відділення приймає та зберігає грошові суми, коштовності, документи та цінні папери громадян, які проживають у відділенні на підставі чого складається відповідний акт.
8. Громадяни, які будуть прийматися у відділення стаціонарного догляду проходять медичне обстеження в умовах стаціонару медичної установи, а при поступленні проходять карантин в окремому ізольованому приміщенні відділення протягом 14 днів, після чого у разі відсутності інфекційних захворювань переводяться до приміщення постійного проживання.
9. Тимчасове вибуття громадянина із відділення за особистим бажанням дозволяється на термін не більше двох місяців на календарний рік. Дозвіл на вибуття надається з урахуванням висновку лікаря про можливість тимчасового залишення відділення та письмовим зобов'язанням родичів або осіб, які згодні його прийняти на проживання та забезпечити належний догляд і необхідні соціальні послуги.
Витрати, пов'язані з поїздкою до родичів або інших осіб, Центр не компенсує. Якщо громадянин тимчасово вибуває із відділення на цей період він знімається з матеріального забезпечення, але залишається у списках мешканців і пенсія за період відсутності виплачується йому у повному розмірі. Про вибуття із відділення громадянин завчасно (за три дні) письмово повідомляє завідувача відділення стаціонарного догляду.
10. Адміністрація Центру відповідно до законодавства може виконувати обов'язки опікуна (піклувальника), і одночасно вживає заходів до встановлення опіки чи піклування над такими громадянами.
11. Перебування громадянина у відділенні припиняється за погодженням з відповідним структурним підрозділом з питань соціального захисту населення виконавчого органу сільської ради на підставі письмової заяви громадянина та наявності інформації про нове місце проживання і забезпечення йому постійного стороннього догляду у разі:
1) поліпшення стану здоров’я, виходу із складних життєвих обставин, в результаті чого громадянин втрачає потребу в соціальному обслуговуванні (наданні соціальних послуг);
2) виявлення у громадянина, якого безоплатно обслуговує Центр, працездатних рідних (батьків, дітей, чоловік, дружини) або осіб, які відповідно до законодавства повинні забезпечити йому догляд і допомогу, або осіб, з якими укладено договір довічного утримання (догляду);
3) вибуття до будинку-інтернату для громадян похилого віку, пансіонату психоневрологічного інтернату;
4) грубого, принизливого ставлення громадянина до обслуговуючого персоналу, соціальних працівників, соціальних робітників та інших працівників Центру;
5) порушення громадського порядку(сварки, бійки тощо);
6) систематичного перебування в стані алкогольного, наркотичного сп’яніння;
7) самовільну відсутність у відділенні без поважних причин понад 10 днів;
8)виявлення медичних протипоказань для соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Центром;
9) надання громадянинові соціальних послуг фізичною особою, якій призначено грошову компенсацію у встановленому законодавством порядку;
10) у разі смерті громадянина.
У разі припинення перебування у відділенні громадянину видається одяг, білизна, взуття за сезоном, документи, власні речі та цінності (ощадна книжка, цінні папери тощо), які зберігалися у відділенні, а також довідка із зазначенням терміну перебування у відділенні.
При переїзді підопічного до іншої інтернатної установи особова справа разом з витягом з історії хвороби пересилається на нове місце проживання. Оригінал історії хвороби (медична справа) пересиланню не підлягає.
12. Забезпечення громадян, які перебувають у відділенні стаціонарного догляду, здійснюється відповідно до нормативів, передбачених для будинків-інтернатів для громадян похилого віку та інвалідів і відділень стаціонарного догляду територіальних центрів, затверджених Міністерством соціальної політики України.
ІІІ. ПРАВА ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
1. Відділення має право:
1.1.вносити місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо вдосконалення соціальної роботи;
1.2.подавати пропозиції щодо укладання в установленому порядку договорівз підприємствами, установами та організаціями (в тому числі іноземними) щодо проведення робіт, спрямованих на виконання покладених на відділення завдань;
1.3.залучати фахівців інших закладів, установ та організацій різних форм власності для надання соціальних послуг особам, які перебуваютьу відділенні; в установленому порядку одержувати від підприємств, установ та організаційінформації з питань, що належить до його компетенції;
1.4. вживати заходів для забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів громадян, яких обслуговує відділення.
2. За порушення трудової дисципліни та нормативно-правових актів працівники відділення несуть відповідальність, відповідно до норм діючого законодавства.
ІV. КЕРІВНИЦТВО
1.Відділення очолює завідувач, який призначається на посаду і звільняється з посади директором Центру за погодженням із сільським головою.
2.Завідувач відділення стаціонарного догляду повинен має вищу медичну або іншу вищу освіту (магістр, спеціаліст) напряму підготовки і стаж роботи за фахом не менше трьох років.
Завідувач відділення стаціонарного
догляду для постійного проживання Т. П. Дикса